fredag 27 februari 2015

Sol, skidor och hämtmat


En ny strålande dag! Molnigt skulle det bli, sade prognosen. Ha! Solen vräkte ner, hela dagen!


Inte oss emot! Och på Ao Sane steg vattnet mer och mer under dagen. Då är det skönt att sitta på en sten med fötterna i vattnet


och ta ett dopp ibland när det börjar kännas lite för varmt......


Det blev rätt många bad idag!


Nu har träden vi sitter under börjat tappa bladen. Men det kommer snart nya igen - och det är väl tur, både för oss och trädormen - vi behöver skugga! Och jovisst - trädormen är kvar. Han slingrar in sig i sig själv och hänger där i en gren mest hela dagen. Så länge han inte rasar ner på oss kan han väl hänga där.......


Av en händelse upptäckte vi att vi faktiskt har Eurosport på vår lilla TV, och att de faktiskt visar skid-VM! Där fastnade Tommy såklart! Alldeles lagom tills det var dags att gå ut och äta så var det också dags för damernas stafett. Så vad gör man? Snäll som jag är erbjöd jag mig att gå ut och köpa hämtmat. Det blev kycklingkebab från Kallots framför TV.n medan vi såg de svenska damerna ta en silvermedalj!


I morgon är det visst herrarnas tur......Jag tror att jag häckar på balkongen, kanske.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar