fredag 6 februari 2015

Katter och fiskar


En av grannfamiljens halvstora kattungar har hittat en bra viloplats - i moppekorgen! 


Idag lämnade jag stranden en stund för att se om det var sig likt runt vårt gamla hotell, Kata Sun Beach. Tvätteriet såg ut som det brukar i alla fall.......


Och hotellentrén såg också ut som den skulle. Fast Tropical Garden på andra sidan gatan var sig inte likt - där hade de byggt en stor parkeringsplats sedan förra året. Det behövds säkert. Men grönskan som fanns där var försvunnen......

Jag gick nedåt gatan som var minst lika trafikerad som vanligt. Och gott om trottoarer är det ont om! Här får man passa sig........ En del småaffärer hade försvunnit, men nya hade kommit i stället. Och en hel del nya boenden som jag inte kände igen sedan tidigare! Här är väldigt turisttätt!


Jag kunde inte motstå att ta en titt i en av mina favoritaffärer - den fanns kvar i alla fall! Här finns mycket roligt..... Och katten är fin!


Jaha - shoppingen börjar tidigt för min del den här gången - jag som alltid får panik sista dagen för att  jag inte har handlat några presenter till nära och kära därhemma! Nu klarade jag av några presenter i alla fall........


Utsikt över grannarnas balkong och tak. Högt där uppe växer en överlevare.......


Vid 18-tiden kom en liten regnskur! Eller - det blev faktiskt ingen regnskur, fast den började bra. Det bidde i stort sett ingenting, trots att blåsvarta moln närmade sig. Vart de tog vägen vet jag inte, för solen gick ner och det blev svart.


Äntligen kom vi oss för att gå in på den där omåttligt populära seafoodrestaurangen för att prova fisken där!


Det fanns en del att välja på..... Barracuda - nej. Det har jag ätit en gång, men jag tyckte inte om det. Men en red snapper kanske? 


Så fick det bli - red snapper i röd curry med stekt ris!
I väntan på maten kan man studera inredningen -


- väggar fulla med sedlar från hela världen till exempel!


Och så kan man spela "Fyra i rad" - det finns ett spel på varje bord. Två omgångar hann vi med. Vi vann varsin.


En jättestor fisk i ett väldigt litet akvarium! Det ser man ofta här......

Grillad red snapper var riktigt, riktigt gott! Inte förrän den var slut kom jag på att jag glömde ta en bild - synd, för den var inte bara god - den var vacker också! Nästa gång kanske........



1 kommentar:

  1. Åh, där känner jag igen mig - på Kata Sun Beach alltså! Där har vi haft det gott några gånger!
    Kram ❤️

    SvaraRadera