tisdag 24 februari 2015

Shopping!


Eftersom jag nu fick önskemål hemifrån så kände jag att det började bli dags att åtminstone försöka handla lite. Uppe vid Promthep finns en massa småaffärer, och billigt brukar det vara, så vi åkte dit, vi och alla de kinesiska turisterna i stora, färggranna och illaluktande bussar! Vi tog motorbiken.....


Tommy slog sig ner i skuggan och tittade på folklivet. Jag tog ett - eller kanske två- djupa andetag och gav mig in i shoppingparadiset. Efter ett ha avverkat de flesta affärerna kom jag ut igen, genomsvettig och - faktiskt - med det mesta jag hade planerat att köpa! Ja, några saker har jag väl kvar, men det blir väl som vanligt panikköp sista dagen.......


Så fortsatte vi till Ao Sane - igen! Idag var det betydligt lugnare än det har varit de två senaste dagarna. Och här har nog inte poliserna någon vidare koll, för här har en del fortfarande med sig egna solstolar.........


Ingen slöseri med tid här inte! Kan man förena nytta med nöje, så....Eller hur han nu tänkte, den här mannen som stod och läste på stranden mitt i solen. Det verkar ganska jobbigt. Jag hade nog inte kunnat koncentrera mig. Nej - böcker njuter man med fördel av på en skuggig balkong med fläkt!


Idag hoppade vi över strandrestaurangen och stannade till på Kata Mama 2 för att få något i oss. Utanför stannade en mamma med sin lilla dotter, iförd rosa hjälm som var nästan lika stor som hon själv! Och barnstol av bambu hade de på motorbiken!


Dagens skörd........


Idag har det varit varmt - riktigt varmt! Vi har slutat att titta på termometern.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar