onsdag 25 februari 2015

Doktor Chusak.......


fick besök av oss idag. Jag har haft problem med mina öron några dagar, och när jag vaknade på morgonen och var totalt döv på ena örat kände jag att det var dags att göra något åt saken. Så vi körde motorbike över bergen till Kata igen. 


Hos doktor Chusak var det ovanligt lugnt.Efter en kvart var det min tur, och efter ytterligare tio minuter kom jag ut som en ny, hörande människa! Visserligen blev jag 700 baht fattigare, men det var det värt!


När vi ändå var i Kata passade vi på att åka ner till stranden för att ta ett dopp eller två, och för att se hur det stod till på stolfronten. Det såg ut som när vi lämnade Kata Beach för snart två veckor sedan. Många har egna stolar, trots att det numera är förbjudet. Jaja - polisen har väl fullt upp på Patong Beach gissar jag. Själv tycker jag att om de nu ska jaga turister så borde de rikta in sig på alla idioter ute på vägarna. Att stå upp och köra motorbike, eller att leka "vem kan göra den våghalsigaste omkörningen i värsta kurvan med noll sikt" borde det väl vara högre prioritet på att stoppa än att bötfälla folk som vågar sig på att ta en liten fällstol med sig till stranden?


Och så blev det kvällen igen! Och vilken kvällshimmel........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar