onsdag 14 januari 2015

Marodören

 
träffade jag på förmiddagen när jag gick ut för att lämna tvätt och handla lite. Han struttade omkring borta på vägen och såg rätt stöddig ut. Jag gissar att han är väldigt nöjd med sig själv. Han lyckas ju inte bara väcka alla sina hönor samt tuppkompisarna i området (och så har de tävling i vem som kan gala högst!) långt innan solen går upp - han väcker oss också! Varje morgon. Innan 5. Fast nu har vi börjat vänja oss, så vi brukar somna om..........
 
 
Det är varmt nu. Runt 32 grader i skuggan. Det är tur att vi faktiskt kan hitta skuggplats på stranden. Idag utrustade jag mig med keps, solglasögon, vatten och kamera och tog en promenad längs stranden.
 
 
Det är inte bara ungarna som tycker att det är kul att bygga sandslott. Den här mannen var sysselsatt i säkert ett par timmar, djupt koncentrerad och noggrann. Till och med trappseg lyckades han få till runt hela slottet!

 
Nja - där någonstans vände jag. Jag skulle gärna vilja gå till södra ändan av Long Beach, men det skulle nog vara att utmana ödet i värmen..........

 
Så jag gick tillbaka
 
 
alldeles lagom för att se den lilla katamaranen komma tillbaka. Den gick ut för ett par timmar sedan, med följebåt som tur var, för det första som hände när den kom upp i vind var att den kantrade! Synd att jag missade den bilden! Det tog en stund att komma på rätt köl igen..........

 
Och så gick solen ner, den näst sista kvällen...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar