fredag 1 augusti 2014

Vart tog de vägen?



Första augusti!  Är det möjligt? Sista sommarmånaden har börjat! Vart tog de två första vägen?


Idag kom vårt nya kylskåp till båten, Lite chockade blev vi nästan - vi trodde att det skulle komma i mitten av nästa vecka. Men det blev ju perfekt - Åke var här och kunde hjälpa till att få det ombord. (Så jag slapp bära!) Nu ska det bara kopplas också.........


Åke läser bruksanvisningen


och Eva bryr sig inte ett enda dugg!


Lilla Maja får gå lös i trädgården. Hon bara njuter! Jag tror att hon gärna hade stannat här.........


Nu börjar de slå ut på allvar, drakmyntan. Alla humlor och fjärilar börjar samlas här.


På Fredriks inrådan klippte jag bort en massa blad på tomaterna så att solen ska komma åt. Jag tror att jag kan ta några till i morgon......


Den första, jättestora, tomaten börjar ändra färg så smått, från grönt till gult. Den, och flera till, borde hinna mogna.......


Rosa flox - mitt i ängen!


Luktärtorna vill sig inte så värst bra, Men de som finns doftar underbart och är väldigt vackra. 

På eftermiddagen åkte Eva och Åke hemåt igen. Det har varit så mysigt att ha dem här ett par dagar!  Själva tog vi det lugnt på uteplatsen resten av dagen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar