fredag 15 augusti 2014

Så mycket bättre


blev det idag! Visst - regn av och till, riktigt häftiga åskskurar, men däremellan en ljuvligt värmande sol! En perfekt dag för skogsvandring och svampletande på "andra sidan Lelång....." Det här lilla huset låg riktigt vackert. Dessutom växte en fantastisk rosenbuske på utsidan.


I skogen var det väldigt varmt. Och inget regn så länge vi var där. Men kantareller fanns det, en hel del faktiskt.


Rensade, och sedan skurna så blev det 2,5 liter. Inte så illa.......
En del äter vi på rostad macka i kväll - resten åker in i frysen. Underbart att ha när man blir sugen på en svampmacka eller en kantarellstuvning!


Nu ska den lilla Gröna få en ny grill istället för den sönderslagna! Den låg och väntade i affären idag när vi kom dit. Samma färg, och hel och fin begagnad bildel från laga.se - strålande! Nu ska den bara på plats också......


I kväll fick vi besök. Jag tror att det var fjolårskalven som var här med sin mamma i våras. I alla fall lät han sig väl smaka av våra små äpplen, både de på marken och de som sitter kvar på grenarna. Att de var fulla med mask bekom honom inte ett dugg! Det är säkert inte sista gången han är här, för det är gott om äpplen i år.


I morgon åker vi till Rörö. Vi måste ju se om vårt hem finns kvar. Det var ett tag sedan sist.....På vägen ner tar vi en sväng om Torp i Uddevalla så jag får hjälp att fixa mina sneda glasögon. Någon satte sig på dem......Dessutom har jag ett nyare par som jag också behöver lite hjälp med för att jag ska kunna använda dem. För tillfället ser jag knappt alls.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar