torsdag 7 augusti 2014

Problem, njutning och en sydd sänggavel


Så var det gamla kylskåpet utplockat från båten då! Och tur var väl det - det hade nog inte hållit särskilt länge till. Rostigt är bara förnamnet - väldigt gammalt måtte det ha varit. Det sattes nog in långt innan Tommys tid...... Men att få ut det tog flera timmar idag. Den som placerade kylskåpet där hade nog inte tänkt så mycket, för han hade satt in soffan/kojen EFTERÅT! Smart eller? Tommy fick plocka ut kylskåpet i delar, vilket var för bedrövligt besvärligt! Men nu står det hemma vid soptunnorna, och så fort som möjligt ska det köras till tippen. Sätta ut det på Blocket? Tror inte det.......


På varvet var det full aktivitet idag. Dränering med grävmaskin pågick, men tyvärr lyckades grävmaskinen gräva av en elkabel - den som förser hela området med ström! Varvet, restaurangerna och kanske mer - vad vet jag? Vattenfall var där och försökte laga - får väl hoppas att de lyckas så fort som möjligt. Dammsuga bort rost från det gamla kylskåpet var i alla fall uteslutet idag.


Hemma i trädgården pågick också en del arbete idag. Veden, den allra sista, är travad i vedboden. Lilleken är klippt - igen! Sockerärtorna har fått sluta sina dagar och hamnade i komposten, efter att jag plockat av de sista (det blev faktiskt en hel del!)! Ja. och så klippte jag lite visset här och där, som vanligt........Men mest av allt beundrade jag allt som växte! Drakmyntan, i landet alldeles utanför ytterdörren, blommar för fullt! Det är väldigt vackert, och humlorna är överlyckliga! De startar tidigt på morgonen och håller på att jobba hela dagen. De är väldigt mycket flitigare än vi.........


Nu blommar våra "Million bells" alldeles fantastiskt........


Det här har jag väntat på att få se ett par dagar nu. Ernst skulle sy en sänggavel hade jag läst.  SY en sänggavel? Jag var nyfiken, så jag var ju tvungen att kolla. Men - blev den så snygg.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar