söndag 17 augusti 2014

Höjdpunkt.......


Hemma på Rörö. Regn, grått, blåsigt. Fast det är nog inte bättre uppe vid Drömstugan skulle jag tro. Och omväxling förnöjer sägs det.


Jag vet inte - det blir väldigt mycket mer innesittande här än vid Drömstugan - där finns alltid att pyssla med (eller slita med!) oavsett väder. Jag har tagit en promenad till affären idag - det är vad jag har fått av frisk luft och motion. Inget att skriva hem om direkt......Tommy har tillbringat hela dagen vid datorn och försökt komma underfund med hur man sätter in PVC-fönster. Tiden får utvisa om han har lärt sig hur man gör. Vi har ju ett sådant som ska in innan vintern.......


Ett tag höll det upp, men framåt kvällen såg det hotfullt ut igen. Så jag lade mig på soffan med en bok, och slumrade förstås till! Rätt skönt......


Efterrätt äter vi aldrig i vanliga fall. men idag blev jag sugen på Gino!


Banan, kiwi, blåbär, vit choklad, kokos och så in i ugnen en kort stund på stark övervärme. Och så en skvätt vispgrädde till det. Kaloribomb, och frosseri på hög nivå! Efter det här lär vi sova gott......... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar