lördag 14 juni 2014

Jag gillar att måla


så att måla däcket på uteplatsen och det flagnande räcket var kul! Fast det var varmt - väldigt varmt! Solen gassade på uteplatsen, och jag fick ha på mig minsta möjliga. Rena rama Thailandsvärmen!


Tommy tog det lugnt i skuggan och tittade på när jag jobbade. Fast inte länge - han hade gräs som skulle klippas.


Snart, väldigt snart slår krolliljorna ut! De blev förra sommarens favoriter, och jag skulle gärna vilja ha fler än tre, men det lär visst ta flera år att få nya.....


Nästan färdigt. Resten, fyra brädor, får jag ta i morgon, för vi måste ju kunna ta oss ut och in!


Plymspirean idag. Nu kan den väl inte bli så mycket vackrare, eller?


De första pionerna är slut, men det kommer mera.........


Min lilla pippi börjar bli mer och mer djärv. Snart är han ute ur holken  - just nu sitter han och balanserar på kanten och piper, piper och piper. Hans stackars föräldrar sliter hela dagarna för att hålla honom tyst och lugn.


Tidig kväll. Vi beundrar dagens utsikt- det nymålade däcket


medan den vilda delen av trädgården får en väldigt behövlig omgång med spridaren.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar