tisdag 3 juni 2014

Nummer ett


av många, hoppas jag. Den första pionen har börjat slå ut idag! Än så länge är den lite försiktig, men om några dagar är den fantastisk!


Pionbusken, som jag tror består av ett par olika sorter, har inte kommit så långt ännu, men knoppar har den. Jag kan inget om pioner, och inte vet jag vilka sorter det är vi har, men blir de lika vackra som förra sommaren så är jag helt nöjd!


Städdag idag. Belöningen när allt är klart är att plocka blommor och sätta i vas inne. Några iris på köksbordet


och en bukett med prästkragar och akvileja på bordet i rummet!


Här har det varit en strålande dag, precis som rätt många dagar nu. Strålande sol, klarblå himmel och varmt. Men till slut kom regnet här också, fast inte förrän det var nästan kväll. Men 


vi hann i alla fall sitta ute ett par timmar i stolarna som Tommy hade med sig när han kom tillbaka från Rörö. Och vi är nöjda, för i kväll slipper vi vattna......


Blommor i en vas på utsidan också, på uteuteplatsen (för där har jag också städat)..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar