lördag 18 januari 2014

Vinter och lördagsmiddag


Det kändes väl inte så frestande att över huvud taget sticka ut näsan idag. Men när Monica ringde och ville att vi skulle ta en sväng ut på väster, så......För efteråt skulle vi få middag! Vem tackar nej till det? inte jag i alla fall.......


Igår vräkte snön ner hela dagen. Jag var i stan, och höll på att inte hitta hem i snöyran. Men vart den där snön tog vägen vet jag faktiskt inte, för när vi gick ut idag fanns det inte speciellt mycket kvar. Den blåste väl bort, till Danmark eller så - vad vet jag....... Inte för att det gör något - det räcker bra med snö!


Friskt och skönt? Ja, det tyckte Tommy. Själv tyckte jag att det var plågsamt. 11 sekundmeter ostanvind och två minusgrader är INTE skönt, särskilt inte när man ska gå tillbaka hemåt och har vinden rätt i ansiktet. Jag förstår inte - jag hade klätt på mig i stort sett allt jag ägde av varma kläder, och ändå frös jag. Jag tror inte att min kropp tål det här klimatet (och inte min själ heller för den delen!)


Det var underbart att komma inomhus! Ett glas rödvin, och sedan stekt makrill - det fick mig att känna mig som en människa igen! Och fem dagar till ska jag väl stå ut. Fast i morgon kanske man kan ta promenadledigt.......


Stackars Pajen! Inte får han ha sin mat ifred ens! Olga kastar i sig sin egen mat och står sedan och lurpassar på Pajen, som äter väldigt mycket långsammare. Och inte nog med det - Mistel, katten, sticker ner tassen i hans skål och snor åt sig ett par kulor, hon också. Pajen, han står bara och tittar. Undrar om han blev mätt idag.......

2 kommentarer:

  1. Nej men så synd om snälla Pajen! Kanske hon kan få äta i eget rum nån dag? :-)
    Vi har haft minus 12-15 i flera dagar nu i södra Finland. Tycker det börjar räcka, men nej... kylan lär ska hålla i sig. Kanske man bara ska vara glad för att det inte är minus trettio...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carita! Lite synd är det om Pajen.......Allt är ju relativt som bekant, så 12 - 15 är mycket bättre än 30! Ha det gott - hittade din blogg på kuppen - kul!

      Radera