söndag 12 januari 2014

Filmtajm


Vår frukost är väldigt sen, om vi nu inte måste iväg - men det händer inte så ofta. En kopp kaffe eller två när vi vaknar, sedan får frukosten vänta tills vi blir hungriga. Det inträffade vid 11.30-tiden idag. Men jag åt en riktig kanonfrukost! Förutom det vanliga ägget och ostmackan tryckte jag i mig fruktsallad med vispgrädde! Gör jag det varje dag så är det väl både nyttigt (frukten) och fettbildande (vispgrädden)! Kanske kan jag få ett par kilos extra hull på kuppen.....Tommy hoppade över vispgrädden, han!


Dagen började med fyra plusgrader, men nordanvinden gjorde att temperaturen rasade snabbt. Jag hade inte den minsta lust att gå ut. I stället slog jag mig ner med Macen och tittade på den där filmen som jag har haft liggande i flera månader nu, men inte har haft tid (!) att se. "The Intouchables", en fransk film från 2011. Filmen bygger på en sann händelse - de filmerna är ofta  bra. Så även den här. Den handlar om en totalförlamad man som får en en ny personlig assistent, en kille från slummen i Paris. Då händer det en del.....Jag ska inte avslöja något, men många skratt och en del tårar blev det. Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar