söndag 26 januari 2014

Vilse


känns det som! Det där första dygnet efter landning i en annan världsdel och en annan tid skulle jag helst vilja hoppa över om det gick. Kroppen protesterar och vill inte vara med. Men det är bara att gilla läget, göra ingenting  eller så lite som möjligt i alla fall, och vänta på bättre tider. För de kommer! Framåt kvällen när vi hade sovit i omgångar och däremellan hängt på balkongen började jag känna mig som en människa igen! 


När skymningen sänkte sig över Byn var vi hungriga! Dags för den första middagen (för igår kväll orkade vi inte tänka på mat - det blev en knäckemacka med ost....)!


Och första middagen äter man på Stenbordet förstås! Där blev vi igenkända och välkomnade och snabbt serverades våra "röda räkor"! Det smakade lika bra som jag mindes......


Inte blev det någon sen kväll, för fortfarande är vi lite matta. Men en stund på balkongen orkade vi i alla fall - måste ju blogga, fixa telefonerna, skicka meddelanden till de därhemma och kolla morgondagens väder,


både hemma


och här!



Vi som letar efter något riktigt snabbväxande till Drömstugans trädgård - kanske skulle vi prova med bambu? Den växer så det syns! 

Jag tror att det blir stranden när vi har sovit färdigt........

2 kommentarer:

  1. Lyckliga ni!
    Åh vad jag känner igen mig - ser att du intagit min plats på balkongen. Krama brodern och bara njut! <3

    SvaraRadera