måndag 6 januari 2014

Tidsfördriv på trettondagen


Vad kan passa bättre en sådan här regnig och blåsig trettondag än att passa på att gå igenom alla diabilder som Tommy har samlat på sig? Det där med diabilder - ja, jag vet inte, jag.....Det sades på den gamla goda tiden att de håller färgen bättre än vanliga papperskopior. Det må vara hur det vill med den saken. Det krävs ju en del jobb och apparater med diabilder......Föredrar nog min lilla digitalkamera och bilderna i datorn OCH på papper om jag skulle känna för det!
Men roligt hade vi när vi (efter att till slut kommit underfund med hur den lånade projektorn fungerade) gick igenom alla gamla bilder!


En väldigt ung Tommy ombord på en av alla båtar han har haft under åren!


Bildkvalitén blir väl inte så vidare värst när man försöker fota på visningsduken, men jag kunde inte motstå det i alla fall........
Och efter att vi nu, efter ett antal timmar och med numera röda ögon av allt tittande har klarat av den första rensningen, så återstår sådär 25 % av diabilderna........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar