fredag 31 januari 2014

Silverpilar


Så blev det inte stranden idag heller! I stället blev det en ny tur till cykelaffären, och idag hade han öppet! Det var bara att ta tjuren vid hornen och prova.....Tommys första provtur på den lilla soien (gatan) alldeles bredvid affären! Jag stod förstås redo med kameran...... Strax efteråt var det min tur att testa. Stod någon redo med kameran då? Nej....... Men det gick bra kan jag meddela. Så vi bestämde oss för att hyra elcyklar i en vecka till att börja med, och se hur vi trivs med dem.


Alla möjliga olika varianter av elcyklar, elmoppar/scootrar fanns det här! Jag fastnade lite för den här - en cykel med kärra efter, lagom för mig att sitta i medan Tommy kör.......


Rosie fastnade förstås för en rosa liten moppe........


Hjälm ingår förstås i hyran! Snygg, eller?
Cyklarna forslades hem till Malee Garden på bilens flak, lastades av, och sedan provkörde vi hejvilt! Fantastiskt! Det är bara att trycka på en knapp, så rullar cykeln av sig själv, hur fort du vill! (Rätt fort ibland faktiskt....) Vill man, så kan man stänga av elen och trampa som vanligt, och 6-växlad är den! Men det vill nog inte vi - det är för jobbigt för oss fritidsforskare här i värmen! Riktigt kul var det! I morgon tar vi den riktiga jungfruturen, till Nai Harn eller Laem Ka - vi får se vilken väg vi hittar först!


Efter den pärsen - att välja, provköra och toktesta elcykel var vi slut! Middagssömn blev det innan jag  vandrade bort till A (nej, jag tog inte cykeln - klockan var fem och det var rusningstrafik!) för att hämta tvätten vi lämnade in igår.


Sedan gick solen ner, duschen väntade, ett glas vin på balkongen och sedan - långt om länge - var det middagsdags! I kväll hamnade vi på Kata Mama 2 - god mat, billigt och hur mycket folk som helst! Dit går vi nog snart tillbaka!

Nu är klockan snart sängdags - i morgon ska vi ut med Silverpilarna - tidigt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar