lördag 11 januari 2014

Nästan femtio


fyllde hon idag, raggmunken Olga. I alla fall i hundår. I människoår fyllde hon sju. Jag uppvaktade med Frolic - det uppskattade hon! Och inte kan man tro att hon börjar bli en äldre dam - hon beter sig fortfarande som en valp. Fast just här stod hon väldigt stilla för en gångs skull. Det berodde möjligen på


att hon var rädd att få samma behandling som Moa - dvs duschen! Moa hittade givetvis något ruttet, äckligt och illaluktande att rulla sig i när vi gick till strandstenarna i gråvädret på eftermiddagen.


Det fick hon ångra när vi kom hem! Hon tyckte inte om det där med dusch........
Födelsedagsbarnet klarade sig idag - hon hann aldrig rulla sig innan hon blev infångad!


Solen visade sig en stund på eftermiddagen, strax innan det var dags för den att gå och lägga sig (klockan 15.53 enligt min app!) Men när jag gick till affären en stund senare var den borta för idag, och det kanske dröjer innan vi får se den igen, solen. För i natt ska det bli väderomslag och minusgrader, och kanske snö också - vad vet jag. Men jag vet att i Dalarna har det snöat hela natten och hela dagen, så nu är mittenbarnbarnet Leo glad, för nu får han prova sin julklappsbräda!
Själv fortsätter jag nedräkningen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar