tisdag 13 augusti 2013

Leo 9 år


måndagen den 12 augusti! Så klart blev han firad mest hela dagen! 


Först sång och presenter på morgonen, och efter en lång och god födelsedagsfrukost var det dags för Leos födelsedagsönskning - spela bowling med familjen! Mamma Annelie och lille Zion fick stanna hemma och förbereda kvällens middag, men vi andra, pappa Fredrik, storasyster Isabelle, Tommy och jag åkte till Moraparken och bowlinghallen.


Prova bowlingskor - det måste man nämligen ha!


Leos första.......


Tommy - har inte spelar bowling de senaste 40 åren. Han var lite ringrostig, fast bara i början!


Fredrik - har bestämt sig för att vinna. Kolla vilken stil han har!


Isabelle - gick knappt att fånga på bild - hon var snabb!


Själv spelade jag för första gången i mitt liv. Det gick väl inte så himla bra....... Rännan, rännan och rännan! Men allteftersom började jag fatta tekniken. Och här fick jag precis en "nästan-strike"!


Isabelle övervakar det hela.


Resultattavlan i början...... Jag kan väl avslöja att det slutade precis som sig bör - födelsedagsbarnet vann! (Fast lite fusk är det väl att han hade staket på sidorna så klotet aldrig hamnade i rännan utan kunde slira från den ena sidan till den andra. Men Leo förklarade det för mig. "Det är för att jag är barn förstår du farmor:" Jaha ja.....)
Jag blev sist, förresten.


Önskemiddagen på kvällen - ett jättefat med kräftor! Och alla tillbehör! Fast inte snaps - det hoppade vi över.......


Och tårtan - ja, den var både vacker och god!


Leo njuter!


Och så blev det mera födelsedagspresenter........


Isabelle tog en massa bilder på lillebrors kalas


Så började solen gå ner, och dagen var nästan slut. Men Leo kunde inte sova riktigt ännu - man fyller bara 9 en gång. Och han hade en del presenter att testa.........



1 kommentar: