fredag 2 augusti 2013

Isolering!


Idag har det varit en riktig arbetsdag i Drömstugan. Innan halv sju var vi alla uppe, åt frukost och satte igång med jobbet. Ja, inte jag - jag bara servade arbetarna med kaffe och mat. Bara och bara förresten - de äter mycket....... Däremellan plockade jag tomater, för nu börjar de bli mogna!


Sådana här varma dagar får man börja jobba tidigt och ta paus mitt på dagen, i alla fall om man ska ligga och jobba under ett svart plåttak! 


Så mitt på dagen tog jobbarna paus och åkte till Åmål för att handla mera virke. Själv smög jag mig till en stunds läsning under parasollen medan de där två var utom syn och hörhåll........


Klematisen blommar alldeles enormt! Det ska den få göra så länge som möjligt. För rätt snart måste den ner - bräderna ska bytas! Men nu har jag i alla fall förevigat den! Och den som har så otroligt mycket nya knoppar! Men så får det bli... Och den kommer nog tillbaka nästa år!


I väntan på maten..... Snickar-Kents dotter hälsade på ett par timmar och åt middag med oss.


Nu är klockan 20.00 och termometern visar 23 grader. Ska det bli en tropisk natt.........?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar