torsdag 1 augusti 2013

Hemma


pågår arbete. Jag kom upp till Drömstugan sent på eftermiddagen idag - det tar sin lilla tid från Rörö. Närmare bestämt drygt fyra timmar idag. Snabbare än vanligt faktiskt. Men jag längtade dit, så jag kanske körde fort..........


Och mycket hade förstås hänt på två veckor. Oidentifierad blomma......


Veden låg kvar på plats. Det trodde jag inte..... Men nu har den torkat så mycket att det är stora hål i vedtraven. Bra!


Samma sak - någon som vet?


Ljuvligt doftande!


Små, och mängder av dem!


Väldigt höga och väldigt gula!


Och inte heller de här känner jag till. Någon?


De enda jag var säker på var våra amerikanska blåbär! De har vi själva köpt och planterat......


Blå bolltistel - kan den möjligen heta så? Jag blev i alla fall glad att se den, för jag var rätt säker på att den skulle ha blommat färdigt när jag kom tillbaka. Men den stod i full blom!


Våra första blåbär! De var väldigt goda!

Nu ska jag sova gott för första gångs på flera dygn. För nu är jag hemma..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar