fredag 30 augusti 2013

Fjärilar i magen

Bild från webben

har jag haft sedan jag vaknade i morse. Det känns som om alla trädgårdens fjärilar har flyttat in. Det kanske de har - jag har inte sett en enda fjäril i trädgården idag.....
Tänk att jag tycker att besiktiga bilen nästan är värre än att gå till tandläkaren - och det vill inte säga lite det!


Besiktningen i Bengtsfors...... Varken vackert eller roligt!


Nu är det upp till bevis! Den lilla Gröna ska visa vad hon duger till, och att hon är en väldigt snäll och bra och duktig liten bil (bortsett från att hon fortfarande skriker och larmar då förstås.......)


Och där rullade hon in, en kvart efter utsatt tid, en liten grön Polo med regnummer RSJ 627! Själv stannade jag på utsidan, trots att Tommy lockade med att man fick kaffe därinne medan personalen gjorde vad de skulle. Vilda hästar får mig inte dit - jag vill inte se när de går igenom den lilla Gröna framifrån och bak, uppifrån och ner, och kanske hittar en massa fel på delar jag inte ens visste fanns!


Jag lugnade ner fjärilarna med lite vilsamma bilder på vackra ölandstokar och rönnar, fulla med bär, på utsidan i stället.


Kall vinter? Nej, det vill jag inte tro......


Till slut kom hon ut i alla fall, med ett snyggt protokoll! En etta för en trasig positionslykta på vänster sida. Vad är en positionslykta? Till slut fattade jag att det är samma sak som parkeringsljus! (Så hette det när jag tog körkort.....)

När den lilla Gröna nu ändå hade fått så mycket uppmärksamhet hela dagen tog vi henne till en verkstad för att höra om de kunde få henne att sluta skrika och blinka. (För tredje eller fjärde gången....) Men där ville de inte befatta sig med henne, och om de trots allt skulle göra det så skulle det kosta skjortan! Så hon får väl fortsätta sitt tröttsamma beteende då - vi vet ju i alla fall att det är falsklarm - alltid något! Nä - öronproppar får det bli!


Vi provade lyckan i svampskogen en stund på väg hem. Lite svamp hittade vi - tillräckligt för att fylla stekpannan och frossa på smörstekta kantareller till pannbiffarna!

I morgon åker vi hem till Rörö och stannar några dagar. Vi måste se om lägenheten ser ut som vi minns den.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar