tisdag 6 augusti 2013

Dag tre


Jaha - nya blommor på gång......Och som vanligt vet jag inte vad de heter!


Idag kom min bror, Stefan, på besök. Snart flyttar han till Cypern, så det var lite "hej då, och måste se stugan på riktigt!" Kanske Cypern i vinter för oss.........


Ett steg i taget. Men vi har faktiskt hunnit med ganska mycket idag. Jag har börjar grundmåla, och Tommy fortsätter med brädfodringen.


Sent omsider lyckades vi i alla fall få i oss lite mat. Fast klockan blev nog närmare 18.30.......Köttfärslimpa och egenodlad potatis.......


Tur att brodern kom så jag fick komma med på bild för en gångs skull!


Dags att städa på gården! Tommy diskar, jag städar och Stefan sitter lugnt och tar en och annan bild - på mig! Här med kaninpitten (ja, den heter så, den här fantastiska sågen!) och ett glas vitt!


Rätt nöjda är vi idag. Fast nu blir det mycket att göra de två närmaste dagarna, för på fredag åker vi till Värmland, och då ska det vara så klart som det bara är möjligt!


Men nu är det rast och vila! Och klockan börjar bli mycket, och det är snart sovdags.


Det är augustikväll.........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar