tisdag 7 maj 2013

Lyckliga!


Ja, lyckliga, både jag och Pajen! För visst kände han igen sig när vi kom fram, och skuttade glatt iväg. Jag var lycklig att få se hur allt hade växt och till och med börjat blomma - efter sex dagar!


Lite paus på uteplatsen..........


Och vad är detta? Fina och lila är de i alla fall! Och rätt små............Någon som vet?


Rabarbern..........En vecka till - sedan blir den paj med vaniljsås!


Pajen nosade sig igenom tomten för att kolla att ingen obehörig hade varit här sedan sist. Fast hur bra luktsinne han har vet jag inte - häromdagen missade han ett rådjur med 2 sekunder..............


Fast sedan hittade han en rot strax intill huset som han av någon anledning tyckte behövde grävas upp..........


När vi kom vid 15-tiden var det 24 grader i skuggan


och i solen..............ja, det vet jag inte, för termometern hade gått upp i topp!


Vår rosa buske, ännu så länge okänd, (fast jag har fått en del smarta förslag - Thibast?) blommade för fullt! Och jag tror att jag aldrig har sett så mycket fjärilar på en gång i hela mitt liv - de svärmade omkring överallt! Undra om det är fjärilsår i år, eller om vi bara har tur och kommer hit just som de är som mest aktiva?


Torrt, torrt var det överallt - vi behöver vårregn, mycket vårregn! Men i brist på det plockade Tommy fram spridaren, kombinerade den med något slags plupp från tvättmaskinsslangen, och vips så hade vi en fungerande spridare! Smart............

I morgon ska vi börja jobba med båten - tror jag i alla fall...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar