lördag 12 januari 2013

Långresa........


Den är faktiskt rätt lång! Vi startade från Rörö 9.15 (tack Per-Erik, som körde oss till Landvetter) och 12.55 gick planet till Helsingfors. Transfertid  till nästa plan - från Helsingfors till Bangkok - en timma och 20 minuter - alldeles lagom........ Och sedan satt vi där, i 9,5 timmar......Mörkt var det nästan hela tiden. När det var ljust en liten stund såg vi de mest fantastiska molnformationer!


Så "landade" vi på Nai Harn Green Valley Resort strax efter 13.00 lokal tid (dvs. 7.00 svensk tid!) efter en del problem med bagaget som tydligen blev kvar i Bangkok (där vi f.ö.- tillbringade 2,5 timmar, varav större delen i kön till passkontrollen. Gissa vem som kollade stämplarna i våra pass extra noga den här gången........Där står att vi får stanna till den 11 mars! Eftersom vi ska stanna ännu lite längre får det bli en tur till Immigration i Phuket Town så småningom.....)
Efter en del förvirring visade det sig att våra väskor ändå hade lyckats komma med samma plan som vi - lycka!


Utanför vår jättealtan växer både bananer och annat smått - eller rätt stort faktiskt - och gott!


Husdjur har vi också..........


Dödströtta var vi! Men hungriga. Så Stenbordet, som ligger snett över gatan, fick det bli innan vi slocknade! Sedan minns jag inte mer förrän jag vaknade 5.00 - klarvaken! Nu är klockan nästan 7.00, det är ljust och det ser ut att bli en riktigt fin dag! Och nu är den stora frågan: Ska jag lägga mig en stund igen eller inte? Eller inte lutar det nog åt...........

9 kommentarer:

  1. ....ser ju härligt ut, där kommer ni säkert att trivas. Blir det för tråkigt så ta en sväng till Bankan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls omöjligt Annika - en busstur kanske.......

      Radera
  2. Underbart sätt att tillbringa vintern!!

    SvaraRadera
  3. Åhh va härligt ! Jag får vänta tills Mars......
    Njuut av bara sjutton :) //Susanne

    SvaraRadera
  4. Skönt att se att allt gått enligt plan - ha det gott och njut - ni vet ju hur fort tiden går!
    kram på er...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den går fort! Men just nu har vi all tid i världen..........

      Radera
  5. Hej igen

    Som du märker är jag inte så ofta ute på fb därför missar jag en del. Nu vet jag var du är och med vem. "Jag är så avudsjuk,avundsjuk"den sången passar in på mig. Men samtidigt njuter jag av snön här uppe i norrland men i dag är det lite väl kallt,närmare bestämt minus 12 grader,inget för dig Marianne.

    SvaraRadera