måndag 28 januari 2013

Shopping!


Men först stranden! Idag kom vi iväg lite tidigare, stannade på norra änden och hittade en plats med skugga under träden. Många bad blev det, för det var alldeles ljuvligt i vattnet idag, men sedan, visa av skadan, gick vi in i skuggan så fort som möjligt. Och ser man på - idag klarade vi oss från rödfärg!


Hem, vila, dusch och sedan en taxi till Karon. För där skulle det shoppas ikväll hade vi bestämt. Tommy har gått i samma shorts hela tiden, och min bikini håller på att falla sönder, så det var nödvändigheter som skulle inhandlas.
Fast först middag på Mermaid - mitt allra första hem här i Thailand. Det var sig likt. Och Tommy fick en meny på svenska och hittade stekt fläsk med löksås! Fast det var väl sådär..........Thaimat är godare! Men ibland kan man längta efter svensk husmanskost.........


Det tar på krafterna att gå på marknad vill jag lova. Och svettigt är det. Men äntligen fick vi tag på de där shortsen som vi har pratat om sedan innan vi kom hit. Och pruta var han bra på, Tommy. Till skillnad från mig som aldrig lyckas något vidare - kanske för att jag helt enkelt inte tycker om att pruta!
Men när vi hade kommit så långt var vi slut, så den där bikinin får jag vänta med..........


Så vi åkte hem i en gul tuk-tuk som kostar alldeles för mycket att åka med..........


Så sitter vi på balkongen - igen - och vilar upp oss efter en intensiv dag.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar