tisdag 15 januari 2013

Nai Harn Greenvalley Resort


 - där bor vi första veckan. Stabila järngrindar stänger oss inne här på nätterna! Jag vet inte när grindarna stängs, men 6.30 på morgonen kände jag mig som en fånge när jag vandrade runt i området med kameran i högsta hugg. Fast om jag nu hade velat gå ut vid den tiden på morgonen, så hade det väl bara varit att öppna den där grinden - hoppas jag i alla fall.......


Vår bungalow - sovrum, vardagsrum med köksdel och en stor altan med skugga hela dagen. Helt OK! Väldigt lugnt. FÖR lugnt tycker Tommy ibland - han saknar lite folkliv och rörelse. Fast då kan man ju bara förflytta sig några meter ut på gatan, till närmaste restaurang till exempel.......


Tidig morgon.....Soluppgångar tröttnar jag aldrig på - de är fantastiska överallt, även här där solen silar genom palmkronorna.


Utanför kontoret vaktar två tigrar öppningen. Mycket djur här - elefanter överallt, vakttigrar och lösa hundar som kommer och hälsar på oss varje morgon.


Morgon vid poolen. Alldeles stilla idag, och ingen som tar något morgondopp. Inte jag heller. Jag gick dit några timmar senare och badade - svalt och härligt! Sedan låg jag kvar en stund, läste och tittade på folk. Alltid lika spännande.......Idag delade jag poolkanten med ett par tyskar, ett gäng unga ryska killar och på andra sidan ett gäng svenska kroppsbyggare. Spännande värre........... 


Vi har väldigt svårt att komma i säng på kvällarna. Det är alldeles för skönt att sitta på altanen och njuta av (den relativa) svalkan framåt midnatt. Sitter man uppe ännu längre, vilket händer, så är det någon högre makt som talar om att det är dags att gå och lägga sig, för när klockan är ett släcks alla lampor på hela anläggningen! Kommer man hem senare får man nog vara utrustad med ficklampa, annars lär man inte hitta hem!
Nåja - här går ingen nöd på oss direkt. Fast nog är vi rörande eniga om att vi helst hade bott på Malee Garden. Men man kan inte få allt.........


Middagen idag? Stenbordet! "Röda räkor" kan jag äta flera dagar i rad, särskilt Stenbordets. Tommy är lika förtjust, så valet var inte svårt. Fast vi var fortfarande lite sugna, så det blev röd kyckling också.....


Så blev det ett par timmar till på altanen då. Måste ju lägga in dagens bilder om inte annat........

2 kommentarer:

  1. Greenvalley ser fint ut, det har man ju passerat några ggr... Känner igen det där med att man lätt blir sittande ute på kvällarna. Just nu fattar jag det VÄLDIGT mycket! Här har snöat i timmatal så jag sitter bara här och samlar lite krafter inför att ta tag i snöskyffeln. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackare!Slit inte ut dig nu - snöskottning kan vara farligt........

      Radera