torsdag 30 maj 2013

Jag får aldrig nog


av syrener! Men de blommar så kort tid, så det var ju tur att jag skulle åka hem till Rörö över helgen. Så fort jag gick av färjan kände jag doften!


Här på Rörö blommar syrenerna alldeles otroligt den här försommaren! Och solen skiner här, och det är riktigt sommarväder, något det absolut inte var när jag lämnade Drömstugan i morse. Där regnade det, för andra dagen i rad............


Nu är de alldeles utslagna, Rörösyrenerna,


både de vita och de lila!


Jag måste nog ta med mig några rotskott när jag åker tillbaka på måndag..........


En vacker och väldoftande bukett ädelsyrener fick jag av Monica. Den ska sonen, som är på ingång till Rörö, få i morgon när han fyller år!


Sista bilden innan jag lämnade Drömstugan i morse - det var grönt i skottkärran! Efter fem dagar! Sallad är snabbgroende ser jag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar