torsdag 9 maj 2013

Liljekonvaljer!


Tänk att de finns i vår trädgård, mina absoluta favoritblommor! Och i mängder dessutom! Jag hittade dem idag, och de växer på ett stort område på tomten, så jag blev glad! Ännu blommar de inte, men snart, snart...........


Ner vid varvet var det absolut vindstilla, lite disigt men väldigt vackert. Tommy jobbade en stund med båten medan Pajen och jag tog en promenad på andra sidan sjön.


Här hade det varit en hel älghjord verkade det som, på spillningen i alla fall. Fast Pajen var totalt ointresserad - det finns nog inte ett uns jaktinstinkt i den här hunden. Han klev rakt igenom utan att reagera det allra minsta!


Fast lika bra är det - så mycket djur som vi har runt Drömstugan så hade det varit väldigt jobbigt om han skulle sätta av efter alla doftspår. Men det gör han inte - skönt!


Så småningom åkte vi tillbaka hem, Pajen och jag, efter att ha handlat i lanthandeln på vägen. Där var det öppet trots att det är Kristi Himmelsfärdsdag idag. Och nu öppnar de för sommaren, så nu kan vi handla på söndagarna också om vi skulle behöva............
Strax efter att vi hade kommit hem öppnade himlen sig. Åskregnet vräkte ner över oss! Det var bara att åka tillbaka och hämta Tommy på varvet - inget slipande idag heller alltså.......


Men när det äntligen slutade störtregna ägnade vi oss åt lite trädgårdsarbete istället. Laga gräsmattan t. ex. Och luktärtorna kom i jorden!


Överallt växer det och börjar spricka ut. Och våra odlingar sedan vi var här sist börjar komma upp så sakta - Tommys ringblommor och mina sockerärtor.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar