måndag 6 maj 2013

Stadstur med hund


Tommy skulle få bättre syn fixad på Mölndals sjukhus idag . Eftersom han inte fick köra bil hem så åkte jag med för att vara chaufför på hemvägen. Pajen fick också följa med, för det här skulle komma att ta större delen av dagen, insåg vi. Och visst gjorde det det! 10.45 åkte vi hemifrån, och 18.45 var vi hemma igen!


Medan Tommy tillbringade tre timmar på ögonkliniken fick Pajen och jag roa oss själva. Det gick rätt bra........  Det är mycket vackert som blommar runt Mölndals sjukhus, så det fanns en del att beundra. Inte för att Pajen var särskilt intresserad av det - men det fanns tydligen en hel massa goda dofter dessutom. 
Han är van vid att gå på promenad i stan, Pajen. Det är inte jag. Medan jag vimsade runt som en yr höna och försökte undvika att bli överkörd av bilar, moppar och dödsföraktande cyklister gick han lugnt, stannade och såg sig för när vi skulle gå över gator och uppförde sig som en riktig stadshund! Jag var full av beundran! 


När Tommy äntligen blev utsläppt från sjukhuset var vi ganska slut, alla tre. På sista färjan satt Pajen upp i baksätet och sov med hakan på ryggstödet i bilen...........

Och i morgon blir det ny biltur - till Drömstugan! Tur att Pajen gillar att åka bil..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar