onsdag 8 maj 2013

Vårregnet


 som jag efterlyste igår kom på middagen idag! Tommy var nere vid båten och försökte jobba lite, men fick ge upp. Det går inte att slipa och lacka i regn. Pajen tyckte att det var väldigt obehagligt att gå ut, men jag tvingade honom!


Jag hann i alla fall göra i ordning ett nytt land och sätta en massa fröer, "Jungfrun i det gröna", innan regnet brakade loss. För det har inte regnat lite idag - det har regnat väldigt mycket!


Pölarna samlar sig både här och där, och allt är grått och fuktigt. Och temperaturen sjönk från morgonens 20 grader till 12.  Men jag ska inte klaga - det var ju detta vi önskade igår när vi insåg hur torrt det var överallt. Fast det var ju det här med båtjobb då........Aldrig kan man vara riktigt nöjd! Men det är bara att ta det som det kommer och tro på sol i morgon - eller nästa vecka..........


Regnvattentunnan, som jag nästan hade tömt tidigare under dagen, blev full på nolltid igen! Som sagt - det regnar MYCKET! Och det är rätt tråkigt. Fast bra. 

Jag tror att vi får slösa lite med veden ikväll - det börjar bli lite fuktigt och rått härinne. Och så är det hockey på TV - igen! Jag har en bra bok som tur är........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar