fredag 3 maj 2013

Barnlediga!


Våra gamla spretiga våreldar i fönstret hade tydligen mått gott där i ensamheten medan vi var i Dalsland, för de blommade alldeles fantastiskt när vi kom hem. Och de har varit rätt nära soptunnan ett antal gånger.....Tur att de fick leva ett tag till!


Dagen började med strålande sol och vindstilla, så Pajen och jag tog en riktigt lång promenad tidigt på morgonen innan någon annan var uppe - vi såg inte en själ, varken hund eller människa, på hela tiden.
Den riktigt långa promenaden tog vi lite senare, Pajen, Tommy och jag, och då var det inte riktigt lika skönt - det hade blåst upp och var kallt i vinden. Men solen fortsatte stråla!


Pajen var nog nöjd med att få springa i bergen på hemmaplan igen.........


Ersvan ser ut som om det skulle försvinna när som helst - vattnet har varit lågt länge nu, och sjön verkar krympa mer och mer. Men nu är i alla fall all is borta, äntligen! Jag tror att vi skulle behöva några dagars stilla vårregn........


Nere på Et pågick arbete. Stängselgubbarna var på plats redan när jag var ute strax efter 7 i morse, och på middagen hade de hunnit ytterligare en bit med stängsel och grindar. Skulle tro att det börjar bli bråttom om vi ska få hit djur i maj som det är sagt. Och dessutom har de tillverkat en bänk - tror jag i alla fall - det ser så ut. Den ska säkert stå någonstans därnere på Et, så man kan sitta där och titta på betande hästar och får.........


Sädesärlorna har fullt upp nu. Den här vände bakändan mot mig innan jag hann knäppa bilden. Men den är fin bakifrån också!


Och äntligen fick vi fram trädgårdsmöblerna! Det har liksom inte varit så särskilt lockande tidigare. Vem vill sitta på uteplatsen och fika i minusgrader? Inte jag i alla fall. Men idag var det skönt, åtminstone i lä. Så om det inte blir regn i morgon så blir det invigning!


Då kan vi njuta av påskliljor i olika storlekar som blommar över en månad för sent!


Barnlediga ja - eller hundlediga ska man kanske säga! Idag kom Pajens matte Rebecca och hämtade Pajen. Gissa om han blev glad! Nu övergav han lätt mig, som han bevakat dygnet runt i två veckor, för nu var matte här! Men på söndag kommer han tillbaka och ska stanna två veckor till hos oss, på Rörö och i Dalslandsskogarna............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar