torsdag 27 december 2012

Solen!


Jag kan inte minnas när jag såg den sist. Men idag kom den - och stannade hela dagen.


Alldeles blå himmel - och kallt igen.


Otroligt att tänka sig att våra rhododendron ska blomma här till våren!


Och så var det dags att klyva ved - igen. För idag kommer Johanna, och det är smått kyligt i huset, för nu har vädret ändrat sig igen och vi har ett antal minusgrader - 5-6 stycken tror jag.........


Flera stora IKEA-kassar med ved bar vi in och travade upp bredvid vedspisen - förhoppningsvis räcker det ett par dagar. IKEA-kassar kan jag rekommendera, förresten. De rymmer mängder av ved och de håller dessutom!


Så var det dags att åka till affären och vänta på bussen från Bengtsfors mot Årjäng. Medan vi satt där i bilen fick jag syn på julbocken - jättestor och upplyst. Den har vi missat hela julen, trots att vi har varit här flera gånger. Men den står högt upp på en kulle, så det kanske inte är så konstigt......Till skillnad från bocken i Gävle verkar den ha fått stå ifred för marodörer............


Så kom hon, Johanna, efterlängtad och välkommen!


Och kvällen blev stjärnklar och vacker, och fullmånen lyste


på juleken, som fortfarande står lika fin som förut!


Om precis två veckor idag blir det väldigt mycket sol...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar