måndag 3 december 2012

Så var den här då


- vintern! Många minusgrader på morgonen, och inte nog med det! När jag tittade ut genom fönstret på jobbet var det ett ovant ljus, trots den väldigt tidiga timmen. Det snöade, fast bara lite. Till en början alltså. Jag tog det väldigt lugnt på hemvägen och kom hem en färja senare än jag brukar. Det var köer, halt och dålig sikt, och det snöade bara mer och mer. Väl framme på Burö drog jag en lättnadens suck. 


Det var nästan ljust när jag kom till Burö, och snöade gjorde det, värre och värre. Det kändes väldigt skönt att bara en färja skilde mig från hemma! Första frukost och sedan sova - så ser rutinerna ut sådana här dagar. Och när jag vaknade var det nästan på väg att börja mörkna igen. Och fortfarande föll snön.............


En sväng till affären hann jag i alla fall med innan det blev riktigt mörkt. Utsikten över hamnen såg lite annorlunda ut idag - den var alldeles vit!

I morgon, tidigt, åker vi till Dalsland och Drömstugan - vi måste kolla så att allt är OK. Och vi stannar ett par dagar, så vi får hoppas att vi lyckas få upp värmen, för där lär det vara betydligt kallare än här nere. Fast någon snö har det visst inte kommit - men det gör inget..........

3 kommentarer:

  1. Ja, ta det lugnt i trafiken. Mysigt med en sådan där tur. Gäller att ha gott om kläder att ta på sig bara. Men då man fått igång kaminen blir det fort mysigt!

    SvaraRadera
  2. Lova att ta det väldig lugnt efter vägarna! Hoppas ni får några mysiga dagar i stugan så ses vi, om inte förr så hos Thomas och Lotta till helgen!

    SvaraRadera