lördag 15 december 2012

Så mycket bättre.....


........än så här kan det väl inte bli? 
Min dag var ingen hit. Klockan ringde 5.30 - då var det svårt att vakna. Ute var det snöstorm. Vägen till färjan var lång och det snöade på tvären, rätt i ansiktet. Jag trodde faktiskt att jag skulle få ringa återbud till tandläkaren. Men jag tog mig fram till färjan och vidare in till stan och Vasaplatsen. Tandläkarbesöket tog 1,5 timmar och var inte särskilt kul. Dessutom kostade det mycket. För mycket!

Men då allt var över ringde Monica och bjöd på middag! Perfekt!
På grund av diverse missar blev det inte bara kött med potatisgratäng - det blev förrätt också - den allra lenaste, mest välsmakande spenatsoppan jag har ätit på länge! Med ägg och vitlöksbröd. Det satt perfekt i min ömma, nyss vaknade mun (bedövning sitter i väldigt länge på mig.......) Ibland är det bara SÅ skönt att äta något som någon annan har lagat till!


Kaffe och pepparkakor med ost - alldeles underbart, även om det låter skumt........... Men det är faktiskt beroendeframkallande och svårt att sluta äta!


Tommy uppvaktades flitigt av båda raggmunkarna som också gillade pepparkakor med ost!

Och sedan rullade vi hem, mätta och belåtna, för att se sista avsnittet av "Så mycket bättre"........
Tack, Monica och Per-Erik - på måndag blir det middag i skolhuset------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar