fredag 21 december 2012

Min första post!


Dagen har varit väldigt, väldigt lugn här uppe i Dalslandsskogarna. Snö har det fallit nästan hela dagen, fast väldigt lugnt och stilla, så skotta behövde vi inte. Men istapparna blir längre och längre ju mer vi eldar. Tyder på dålig isolering säger Tommy. Nåja - det är ju faktiskt en sommarstuga. Och förresten ska vi isolera till våren. Men trots det - det går ju faktiskt att bo här utan att frysa även vid den här årstiden. Fast nästa elräkning vill jag inte ens tänka på..........


Idag tog jag en tur till affären för att fylla på matförrådet lite. Det är alltid lika trevligt att komma till Optimistens lanthandel och prata bort en stund!
När jag kom tillbaka kollade jag brevlådan - vi har ju faktiskt en, en alldeles egen, en liten bit bort längs stora vägen. Och har man sett - jag hade fått post! Det kuvertet hade nog legat där ett tag, för det var alldeles blött........
Det var en firma i Ed som ville komma och prata energi och serva min luftvärmepump! Nu har vi ju ingen - ännu så länge i alla fall, men det var ju snällt av dem. Det kanske blir en luftvärmepump  här så småningom - det lutar åt det!
Undrar just hur de hittade mig på den här adressen.........? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar