måndag 31 december 2012

Mitt år i backspegeln


Januari
Vintern kom på riktigt rätt sent, men den kom! Isen har börjar lägga sig i hamnen.......
Nu är det väntan på Thailandsresa............
Fast först kom årets första stora händelse - jag blev fritidsforskare (eller pensionär som det hette förr)! Och inte en sekund har jag ångrat det!


Februari
Bangkok! Monica och jag stannade några dygn och fick uppleva hur mycket som helst tack vare bloggkompisarna - numera kompisarna - Annika och Susanna!
Jag måste tillbaka....................


Mars
Thailand i 6 veckor. Först Kata med Monica, Eva och Gittan,
Sedan familjen, Fredrik, Annelie och Leo, och så kom Monica. Och till sist - äntligen - så kom Tommy!


April
Rörö en kall april. Aldrig ville det bli vår................


Maj
Hög tid att tvätta båten inför sjösättningen. Jag är väldigt spänd på båtlivet - en helt ny upplevelse för mig!


Juni
Och strax efter midsommar drog vi iväg, Tommy, Per-Erik och jag! Det var nog inte så lätt att ha så oerfaren däckspersonal ombord.............Men vi lärde oss! Här nere i Trollhätteslussarna var vi väl nästan fullärda...............


Juli
Lyckligt anlända till Rörö! En och annan dag var det sommarväder - som den här..............Näckrosdammen - Rörös vackraste plats om ni frågar mig!
En hel del turer blev det med båten, inte minst makrillfisketurer...........

I början av juli blev köpet klart - och vi blev ägare till Drömstugan! Fast än får vi inte flytta in........


Augusti
Och så var det dags att köra upp båten till Gustavsfors igen innan slussarna stängde. Johanna och jag har paus i Trollhättan.


September
Och Drömstugan är vår - på riktigt!


Oktober
Rörö en helt vanlig oktoberdag.............


November
tillbringade vi halva månaden i Drömstugan. Och fick en elräkning som man bara kan drömma om.........Dags att byta elavtal!


December
Så fick vi en vit jul och en regnig nyår i Drömstugan. Och vad nöjda vi är! Allt har fungerat över förväntan. grannarna är hur trevliga som helst, och nu, med två dagar kvar innan hemresa så längtar vi redan tillbaka! Fast först blir det Thailand i nästan 3 månader förstås.....Hur bra får man ha det???
Så  - kärlek och hur mycket upplevelser som helst har detta året fört med sig för mig personligen. Nu hoppas jag pä nästa år - måtte det bli lika fantastiskt!

Och till sist för i år:

Gott Nytt År 
till er alla därute.............







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar