onsdag 12 december 2012

12-12-12


Så har jag gjort min sista jobbnatt detta året - och på rätt länge därefter också. För den 10 januari åker vi ju, och innan dess blir det nog inget jobb. Fast man ska aldrig säga aldrig förstås............ Idag blev jag kvar på jobbet ganska länge, pratade med arbetskamrater (viket inte händer så ofta - jag brukar inte träffa dem speciellt mycket - så blir det när man jobbar natt. När jag kommer går de hem eller går och lägger sig efter att ha rapporterat vad jag behöver veta för att klara nattens jobb).
Klockan 9.00 öppnade thailändska konsulatet. Då var jag på plats och hämtade våra pass med stora, vackra stämplar. Nu får vi stanna 60 dagar, och sedan får vi åka till Phuket Town och fä ytterligare 30 dagars visum. Och den här gången kommer jag att ha superkoll i passkontrollen - tro inget annat!


Åker man kommunalt så får man vänta. Och vänta. Och vänta. Bussen hem skulle inte gå förrän 10.37, så jag hade gott om tid att studera skyltfönstren i Nordstan. Affärerna öppnar inte förrän 10.00, så det blev ganska långtråkigt. 


Fast man kunde ju alltid beundra juldekorationerna. Och så hittade jag detta - KRAMHÅLLPLATS!
Bra initiativ........En mamma kramade sitt barnvagnsburna barn medan jag stod där............


Inte förrän 12.30 var jag hemma. Men vad fick jag se på vägen, om inte en skuta som var på väg västerut, kryssande mellan isflaken. På väg vart då?  12-12-12, och isen lägger sig snabbt nu..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar