torsdag 6 december 2012

Semester!


Ja, inte jag förstås. Jag har ju ständig semester nu för tiden. Haha - jag säger det igen - att vara fritidsforskare är minsann ingen dans på rosor om nu någon trodde det - det är fullt upp hela tiden! Nej, semester hade min kompis och arbetskamrat sedan många, många är - Eva-Lena! Och då tog hon en tur till Rörö, för dit kan man åka på semester på vintern också tycker hon. Och det har hon ju rätt i............Och presenter hade hon med sig också - en vacker burk full med pepparkakor, och fina julservetter, bara till mig! Och kanske lite till Tommy också........


Fem timmar hade vi på oss - sedan måste hon åka tillbaka till stan. Det är Eva-Lena det! !000 järn i elden och full fart! Men man hinner ju rätt mycket på fem timmar, även om vi säkert inte hann prata om allt som har hänt sedan sist - som var rätt längesedan när vi tänkte efter..........


Och vad ska man bjuda Eva-Lena på, om inte lax? Den här gången tillagad i ugn med tomater, basilika och creme fraiche. Det gick hem - hon ser ju faktiskt väldigt nöjd ut! 


Redan 15.30 var det dags för Eva-Lena att lämna Rörö - för den här gången. Solen gick ner bakom Hamnholmen, och inte hade vi hunnit gå ut i det fantastiska vädret, för vi var alldeles för upptagna med att prata, prata och prata! Men jag tror att hon kommer tillbaka..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar