onsdag 17 oktober 2012

Viktigheter


Nej - vi får nog hålla oss hemma ett tag nu. Det finns en del att göra här hemma också. Jag insåg häromdagen att mitt pass snart går ut, så det fick bli en snabb tur till stan och passpolisen för att skaffa ett nytt. Och snabbt var det avklarat, så snabbt att jag inte ens hann kamma mig eller ta av jackan! Men passfoton blir som de blir! Och vackrare än så är jag väl inte.....Fast jag ser ut som ett troll konstaterade jag efter en snabb - mycket snabb - titt på resultatet av fotograferingen! Undrar om jag blir stoppad i passkontrollen för att de ska dubbelkolla att det verkligen är jag? 
Nu är i alla fall mitt gamla pass klippt och oskadliggjort, så nu kan jag inte resa utomlands den närmaste veckan.......Det hade jag inte tänkt göra heller, så det är OK!

Gissa vem som ska kolla och dubbelkolla stämpeln i passet i Bangkok den 11/1?


Nästa steg är att skaffa visum. Thailändska konsulatet i Göteborg då.........Bäst att vara ute i god tid - det är visst högsäsong för visumansökningar, så tre veckors väntetid kan det bli. Fast det är ingen fara - det är ju drygt 2,5 månader kvar till avresa. Fast det är skönt att ha det klart. Nu gäller det bara vilken slags visum vi ska ha - det finns rätt många olika! Och jag tycker att det verkar som om visumreglerna ändras rätt som det är.........Nåja - det löser sig nog när vi väl är där - jag med mitt nya pass!


Och så var det ju det där med försäkring också. Hemförsäkringens 45 dagar räcker inte till den här gången - det blir betydligt fler. 82 tror jag...... Länsförsäkringar, där vi har vår hemförsäkring, meddelade på vår förfrågan att förlängningen för vår del skulle gå på sådär 3200 - oj! Men det är väl bara att betala och se glad ut och jobba lite mer..........Eller är det någon som har förslag på billigare alternativ?


Så småningom ska väl allt bli klart, och då är det bara att vänta - på detta........

1 kommentar:

  1. Nu ska vi se om jag kan lämna kommentar hos dig idag. Det har inte fungerat på sistone.

    Härligt att ha någon resa att se fram emot. Det händer mycket i ditt liv nu och det går undan... ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera