fredag 12 oktober 2012

Tyst, så tyst



........är det! Jag hör inga knappnålar falla, men däremot hör jag när löven faller. Det prasslar runt omkring oss! Nu, efter några frostnätter, går det fort. Nästa gång vi kommer hit är säkert träden alldeles kala!
Det enda man hör, förutom lövprasslet, är en och annan fågel som kvittrar lite försynt......... 


Efter en stunds trädgårdsarbete tog vi en sväng i skogen bakom huset. Ett naturens konstverk...........


Tydligen har älgarna ett stråk tvärs över vår tomt. Idag såg vi tydliga spår efter - troligen - en ko med kalv. Det är säkert de som jag såg i trädgården första morgonen! 
Nu är våra äpplen slut, så här har älgarna inte mycket att hämta. Hos grannen, däremot, växer ett helt gäng äppleträd. Under dem är det massor av älgspår - där måste vara rena rama älgsmörgåsbordet!


Nere på varvet var det nästan lika knäpptyst - bara lite lågmält snattrande från änderna som vilade på bryggan.


Nu är kvällen här - den sista på ett tag, för i morgon åker vi hem till Rörö igen. Egentligen har jag inte alls lust att lämna Drömstugan, nu när jag har börjat landa och känna mig hemma här...........


1 kommentar: