tisdag 23 oktober 2012

Höst - på bloggen också.......


Ännu en alldeles vinstilla dag, mulen och grå men utan regn, så det var ganska skönt att komma ut en stund. Vimpeln hängde rakt ner så länge jag stod och tittade på den i alla fall.
På bloggen fick det också bli höst idag..........


Idag tog vi en annan runda - omväxling förnöjer ju sägs det. Sommarhus med hela trädgården full av nedfallna äpplen! Här skulle våra älgar haft julafton!


Här stod en skylt bredvid en korg full av äpplen.


Vi följde gärna uppmaningen och vandrade vidare............ 


......ner till badplatsen. Tomt och tyst. Det är svårt att tänka sig att det var massor av badande ungar (och en och annan djärv vuxen) för inte alls så längesedan. Nu ligger bryggorna på land, tången har tagit över sandstranden och det enda levande som syns här är en och annan kråka.


Havet ligger spegelblankt! Hösten vid havet är väldigt vacker.......


Den japanska blodlönnen beundrar jag varje höst - den är en riktig färgklick i allt det gråa! Fast i den här trädgården blommar en hel del fortfarande, sena höstblommor som klarar en frostknäpp gissar jag.


Vi rundade hamnen och upptäckte att Nördöfärjan går i stället för en av de ordinarie, som väl antagligen är på varv. Nu är jag riktigt nöjd att jag inte jobbar längre, för resten av månaden är det backa ombord som gäller på en del turer. Och är det något jag avskyr så är det att backa ombord!

Någon har gett upp hummerfisket och tagit upp sina kupor........

Så är det väl dags att börja fundera på vinterdäcken - igen! Vi satte ju på sommardäcken alldeles nyss.........



1 kommentar: