lördag 27 oktober 2012

Lördagsfrid och väntan


Varma fårskinnstofflor är inhandlade! Det lär behövas när vi kommer tillbaka till Drömstugan nästa vecka. Fast de fungerar utmärkt här hemma också, så det får väl bli som med diverse andra prylar - de får åka fram och tillbaka mellan hemmen!
Idag var det en dag efter nattjobb, så efter några timmars sömn hände det inte särskilt mycket. Jo , jag har bokat första veckans boende i Thailand. Tror jag i alla fall - jag har inte fått svar ännu!


I hamnen låg alla fiskebåtarna inne på en lång rad.


Lördagsfrid i hamnen!


Så var jag ju lite hundvakt också förstås, eftersom Monica och Per-Erik skulle tillbringa eftermiddag - kväll i stan. Moa och Olga behövde gå ut en sväng tyckte Monica. Så jag gick dit och jagade ut dem i trädgården. Så här intresserade var de av att gå ut och kissa! De ville hellre komma in i värmen och umgås lite med mig tror jag..........

I morgon kommer långväga besökare - sonen och båda barnbarnen - äntligen! Jag väntar och längtar..........



2 kommentarer:

  1. Varma tofflor! Tänker på bästa vännerna med timmerstuga vid Ljusnan.Efter 5 år har de "dubbel" uppsättning av det mesta. Glömde så lätt att få med vad de behövde i stugan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. sådana tofflor har jag ärvt efer min mormor...de används flitigt i sommarstugan....det händer att jag t o m sover med dom på!!

    SvaraRadera