lördag 6 oktober 2012

Marknadsdag


Marknad i Ed, mitt gamla hem, där jag är född och uppvuxen. Det är roligt att få visa Tommy var jag växte upp och mina gamla "smultronställen"! Det ser inte riktigt ut nu som det gjorde då, men visst känner jag igen mig!


Vi lämnade Gustavsfors prick 10.00 - precis som vi bestämde igår! Natten bjöd på frost - inte så kul.........Det var alldeles vitt i hela trädgården när vi vaknade. Men det är väl bara vad man kan vänta sig vid den här tiden............. Och visst är det vackert när dimmolnen börjar lätta!


Framme i Ed. Spegelblank Lilla Lee, och strålande sol hela dagen. Och så mycket människor här var! Rekordmarknad?


Vi följde det där rådet, med påföljd att jag missade en massa saker jag hade tänkt köpa eftersom  vi tog en annan väg tillbaka...............


Tänk att vi alltid träffas på märkliga ställen, Thailandsvännen Yvonne och hennes JT och vi! Och idag blev det på Edsmarknaden!


"Grabbarna" njuter i solskenet på bänken utanför Apoteket! Där var det ljuvligt varmt och skönt i solen..........


Så åkte vi ut till Tjuren och åt en väldigt god middag hos systern och svågern innan vi lämnade Ed för den här gången.


Yvonne och JT följde med oss till Drömstugan - måste få se den "live"! Och inflyttningspresent fick vi - en säck ved! Gissa om det var uppskattat och välkommet!


Marknadsfynd..............Kokostoppar har funnits på marknaden sedan jag var liten - färska och jättegoda. Smakade väldigt bra till kaffet när vi kom hem..............


Och varsin fin tröja fyndade vi! Min var ljusblå...........

Nu gissar jag att Monica har en hel del mera att berätta om dagen............. 

4 kommentarer:

  1. vilken fin bild på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilka dagar vi haft här i Dalsland - måste åka hem i morgon och vila ut!
    Men vi kommer tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna - när som helst! Visst har vi haft fantastiska dagar!

      Radera