fredag 19 oktober 2012

Fusk


.........faktiskt. Fuskbild alltså. Den här är från oktober förra året. Men så kan det bli - att man inte har varken tid eller lust att gå ut och leta vackra oktobermotiv. Och idag kändes det som att det inte var lönt - allt var bara grått och dimmigt. Jag vaknade trött. Ingen bra start på dagen...........


Men så småningom vaknar man till och tar itu med det som ska göras. Tommy åkte till stan för viktiga ärenden. Själv fortsatte jag med veckans projekt: Tvätta och packa ner alla båtsängkläder fvb till förrådet i källaren. Nu är allt klart att använda till våren! Medan jag ändå var i farten passade jag på att packa ner lite Drömstugangrejor att ta med upp nästa gång vi åker dit............


Planera morgondagens middag - det blir lax förstås! Systrar och svågrar kommer, och dessert får det nog bli. Så jag bakade kokosflarn, tänkta att servera till glass, och de blev om inte vackra, så goda i alla fall! Dessutom var smeten 
väldigt god............


Nu häckar vi framför TV:n med ett glas vin och njuter av att sitta inomhus när det är senoktober och busväder ute..................


Förresten - dagens hit! SMS från polisen! Knappt två dygn tog det............



2 kommentarer: