söndag 7 oktober 2012

Söndagspromenad och goda grannar


Idag var det dags för Monica och Per-Erik att åka hem efter en fantastisk hösthelg i Dalsland. Men först skulle elarbetena avslutas, och under tiden tog Monica, jag och hundarna en promenad - åt ett annat håll den här gången.


Vi tänkte försöka hitta ner till Lelången, som ligger alldeles i närheten. Men den här lilla pölen var nog inte Lelången. Fast fin var den..........


Längs en smal och slingrig skogsväg vandrade vi - men även här fanns det en och annan skylt, trots att den här lilla vägen knappast såg ut att vara särskilt trafikerad - i alla fall inte av bilar! 


Till slut hittade vi fram - till en jättefin liten badplats med bryggor och små båtar.


Undrar just om det var här som Elsa och Ulrich hade sina kajaker, och om det var här de badade.........


Tvärs över sjön ligger Torrskogs kyrka.


Flera fina hus låg längs strandkanten, med egna små bryggor och badhus..........


Vägen tillbaka hem gick genom trollskog - mjuk grön mossa täckte hela marken mellan träden.


Grannarnas fina lada. Och oj så mycket ved de hade i den! Jag hälsade och presenterade mig för dem, och talade om att jag var väldigt avundsjuk på all veden! De skrattade gott och lovade att vi kunde hämta lite hos dem om det blev kris. Det kallar jag goda grannar det!

Så åkte våra gäster och är väl förhoppningsvis lyckligt och väl hemma vid det här laget.


Vi tog det lugnt på eftermiddagen, bar in de mångfärgade utemöblerna för vintern och kollade  vilka blommor som hade klarat köldknäppen häromnatten. Men - inte ska väl jordgubbar blomma den 7 oktober, eller?


Nyfångad lax blev det till middag.
Och kvällsdisken fick Tommy ta hand om..........

4 kommentarer:

  1. Hej. När jag höststädade mitt jordgubbsland hade jag också en blomma och en liten jordgubbe!
    Trevlig höst på er. Blir det Thailand i vinter?
    Hälsningar Helene Fabian - en av turboturisterna!

    SvaraRadera
  2. Tack för ett par riktigt trevliga dagar i Dalslands vildmark!

    SvaraRadera