måndag 22 oktober 2012

Dag efter natt


Trött kom jag hem efter nattens jobb. Mörkt var det, hela vägen hem, och jag avskyr att köra i mörkret - jag tycker nästan att jag får gissa var jag har vägen, särskilt när jag kommer ut på Hjuviksvägen den sista biten innan färjan. Där är mötande trafik HELA tiden! Alla öbor ska in till stan och jobbet.....
Dessutom kunde jag inte fatta varför det aldrig blev någon värme i bilen! Inte förrän jag var nästan framme vid färjan insåg jag att jag hade vridit värmereglaget åt fel håll. Då är man trött........


Tre timmar lyckades jag i alla fall sova - inte så illa! Sedan var det andra frukost och promenad! Idag var det alldeles stilla och tyst på Et, och inte en krusning på Ersvan. 


Ett par båtar låg alldeles stilla ute vid Stora Pölsan, och räddningshelikoptern svävade över fyren både länge och väl. Övning eller vad?


Monica lyckades vi , efter viss övertalning, släpa med oss. Hundarna behövde inte övertalas...........Men hon ångrade sig inte när vi väl hade kommit ut - det var verkligen en skön dag, och precis vad jag behövde för att orka vakna till ordentligt. Det är allt tur att jag tog det där beslutet om tidig arbetsbefrielse för drygt ett år sedan - det är skönt att vara fritidsforskare och bara jobba någon natt ibland när det känns OK!


Kollade min mail när vi kom hem - ett nytt från resebyrån angående Thailandsresan. Inget större problem - bara ett ändrat flygnummer. Men det börjar kännas ganska verkligt när man har resehandlingarna framför näsan...........

Nu väntar sista delen av "Torka aldrig tårar utan handskar"..........

1 kommentar: