söndag 28 oktober 2012

Efterlängtat 1 och 2!


Alldeles vitt var det ute i morse! Frostnatt alltså.........Men det hindrade inte den här något vilsekomna penséen från att blomma vidare mitt i höstgräset vid grinden. Undrar hur den hamnade där?
Olivträdet klarade en frostnatt, men jag chansar inte, så idag fick det flytta in. Lika fint är det fortfarande, men jag misstänker att det inte kommer att gilla inomhustemperaturen.


Efterlängtat 1! Idag byttes sommardäcken mot vinterdito. Väldigt skönt tycker jag som avskyr att köra i vinterväglag. Med vinterdäck känns det i alla fall lite säkrare när man ska till och från jobbet sena kvällar och tidiga morgnar.


Nu har utemöblerna fått flytta in, och gräsmattan är säkert klippt för sista gången i år. För nu är det riktigt mycket höst, på god väg mot vinter. Det är väl bara att hoppas på en mild sådan..........


Efterlängtat 2! Äntligen, kom barn och barnbarn, Fredrik, Leo och Isabelle! Nu får jag rå om dem i flera dagar..........

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig hur mysigt ni har det....härligt att få rå om sina barnbarn då och då...för min del lkänns det som alldeles för sällan.

    SvaraRadera