torsdag 11 oktober 2012

Lycka är relativt.............


............men just idag är lycka 


..........en full vedbod! Eller - full och full - vi kan nog knö in väldigt mycket mera ved om vi anstränger oss lite. Men just nu känns det som om vi har ansträngt oss alldeles tillräckligt. På två dagar har vi kört hit 3 kubikmeter, lagt den på infarten och sedan kört upp den till vedboden med skottkärran. Ett antal vändor - 25 - 30 sådär. Och det går uppför hela tiden ska ni veta...............


Nu börjar vi titta på träden här omkring. Mera ved kanske? Nä - den fantastiska eken får allt stå kvar vår livstid ut!


På lördag är vi tvungna att åka hem. Men det lär inte dröja länge innan vi är tillbaka igen. Men nu måste vi hem och vattna blommor och hämta post och gå på bokade läkarbesök och jobba ett par nätter........Det känns väldigt onödigt ärligt talat!

Jag har en förhoppning om att vi ska kunna fira jul här. Jag som inte är speciellt julglad............Men idag, när jag stod och tittade på den fina lilla rundklippta eken som står mitt framför ytterdörren kunde jag plötsligt se den utan löv, med ett par ljusslingor i! En utejulek.............

Vem vet? Är det inte metervis med snö så kanske det funkar.............



1 kommentar:

  1. Jag förstår att det är lycka med ett fullt vedförråd när vintern närmar sig! Jag håller tummarna för er - att det blir en grön jul alltså!

    SvaraRadera