torsdag 17 mars 2011

Resplaner igen.......


...........fast den här gången ska jag inte riktigt lika långt bort! Stockholm i maj verkar som en bra idé, särskilt som Cat Stevens spelar på Hovet - den enda konserten i Sverige! Jag måste bara..........



Så biljetten är bokad och betald!

Cat Stevens upptäckte jag någon gång i början - mitten av 70-talet och blev riktigt frälst! Jag hade alla skivor som fanns att köpa - vinyl var det på den tiden. Undrar just vart de tog vägen? Försvunna i någon flytt antagligen............Och inte bara sjöng han som en gud - han såg ut som en också.......



Nu ser han väl ut så här ungefär, men förhoppningsvis finns rösten kvar!
(Båda bilderna från nätet förstås - tyvärr har jag inte kvar några idolbilder!) 
Och faktiskt har han hållit genom alla år - för inte särskilt längesedan köpte jag en samlings-CD, "Remember Cat Stevens", med hans mest berömda låtar. Det är det första - och enda CD-inköpet på åratal, och den är välspelad vid det här laget kan jag säga........

Och vem har inte någon form av relation till DEN HÄR?



6 kommentarer:

  1. Härligt att du bokat! Och du får ju trevligt sällskap oxå ;-)
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. åh va kul! hans ljuva stämma brukar få väcka liv i mig på morgonen =)

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att det blir en upplevelse...på mer än ett sätt kanske!

    SvaraRadera
  4. Javisst ska det bli kul!

    "I'm being followed by a moonshadow - Moonshadow, moonshadow!" Kan man ju sjunga nu i supermånens bakvatten :D

    SvaraRadera
  5. Stockholm, Cat Stevens och i maj! För DÅ kan det väl inte snöa! Trodde jag drömde i morse..när landskapet utanför fönstren var VITT!
    Vackert som "attan" men jag trodde att du hade drömt mardrömmar när du skrev om snö.

    SvaraRadera
  6. Inte illa!! Bra planer för framtiden! :)

    SvaraRadera