måndag 21 mars 2011

Värt att fira!


Det är vårdagjämning! Äntligen är dag och natt lika långa, och nu går det bara framåt/uppåt! Och hur ska man fira vårdagjämningen? Jo, till att börja med tar man fram sin cykel och tar en tur runt ön. 7 plusgrader och blekt solsken - det är helt OK en sådan här dag! Att det blåser en kylig vind får man bara försöka bortse ifrån.......



Vackert är det! Och isen är borta - nästan i alla fall..........



Eftersom jag har köpt lite fröer redan för några dagar sedan så verkade detta vara en bra dag att sätta dem - inomhus! Jag är ju begåvad med ett källarförråd med fönster, och där är det rena rama växthuset. Så jag tror att det ska funka - bara jag kommer ihåg att gå ner och vattna ibland.....



Men de nyinköpta vårskorna - tja, de får nog stå och vänta på skohyllan ett tag till...........

3 kommentarer:

  1. Härligt med vårdagjämning och nya skor!! :)
    Spännande att se vad det blir av dina fröer sedan!

    SvaraRadera
  2. Jag får lite hemlängtan nu när våren är på G.
    Ha det gött. Kram L LOVE

    SvaraRadera
  3. Visst är våren på gång...men fortfarande lite kyligt. Å dom skorna...vill ha!

    SvaraRadera